Veelgestelde vragen

Hier vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen aan Glasvezel Eindhoven, met uiteraard de antwoorden. Zit uw vraag er niet tussen, neem dan a.u.b. direct contact met ons op.

1. Wat kan ik doen als ik geen factuur ontvang van Glasvezel Eindhoven?

Heeft u de afgelopen periode geen factuur ontvangen van Glasvezel Eindhoven? Stuur dan een e-mail naar admin@glasvezeleindhoven.nl.

Het komt het wel eens voor dat uw factuuradres is gewijzigd zonder dat wij dat weten. De factuur komt dan niet aan of op een ander e-mailadres. Zijn bij u in het bedrijf wijzigingen opgetreden in het door ons gebruikte emailadres, dan horen wij dat graag!

2. Kan ieder bedrijf zijn diensten aanbieden op het glasvezelnetwerk?

Ja. Alle bedrijven die breedbanddiensten willen leveren kunnen deze aanbieden via het glasvezelnetwerk van Glasvezel Eindhoven.

U kunt hiervoor contact opnemen met Glasvezel Eindhoven: 040 – 3030905 of info@glasvezeleindhoven.nl.

3. Wie is mijn aanspreekpunt?

De provider waarmee u een contract afsluit, is altijd uw eerste aanspreekpunt voor de diensten en de Glasvezel Basisaansluiting.

Voor alle verdere informatie kunt u contact opnemen met Glasvezel Eindhoven: 040 – 3030905 of info@glasvezeleindhoven.nl.

4. Kan ik mijn bedrijf ook redundant aansluiten?

Redundante aansluitingen zijn glasverbindingen die via twee verschillende routes van hoofdnetwerk naar uw bedrijfspand worden aangelegd. Redundante aansluitingen kunnen worden geleverd tegen meerkosten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Glasvezel Eindhoven: 040 – 3030905 of info@glasvezeleindhoven.nl.

5. Wat is een open glasvezelnetwerk?

Bij een open glasvezelnetwerk bent u vrij in het kiezen van de door u gewenste diensten en de provider die u prefereert om die diensten te laten leveren.

Ook kunt u gemakkelijk en zonder onderbreking overstappen naar een andere provider, aangezien de onderliggende glasvezelinfrastructuur dezelfde blijft.

6. Van wie ontvang ik een factuur?

Voor de Glasvezel Basisaansluiting krijgt u een factuur van Glasvezel Eindhoven (eenmalige kosten en abonnementskosten – ‘vastrecht’). Daarnaast ontvangt u een factuur voor de afgenomen diensten van de provider waarmee u een contract afsluit.

 

7. Zijn er aanvullende kosten op het eigen terrein van uw bedrijf?

In het eenmalige tarief van ca. € 2.500,- levert Glasvezel Eindhoven B.V. standaard tot 25 meter vanaf de kadastrale erfgrens en 10 meter aan inpandige bekabeling. Aanvullende meters op eigen terrein worden bepaald tijdens de ‘schouw’ en direct door Glasvezel Eindhoven aan u als contractant gefactureerd.

Voor elke extra meter aan bekabeling wordt € 25,- in rekening gebracht. Heeft u asfalt, beton, stelcon platen of marmer als bodem, dan dient u bovendien rekening te houden met aanvullende arbeidskosten.

8. Krijg ik altijd een 1Gbps-aansluiting?

Op dit moment leveren we afhankelijk van uw wensen en behoeften 3 verschillende bandbreedtes. De grootste bandbreedte bedraagt 1Gbps, maar ook 50Mbps en 200Mbps zijn mogelijk. Wat zich natuurlijk vertaalt in de kosten per maand…

9. Hoe wordt de Basisaansluiting afgeleverd?

U krijgt een eigen Glasvezel Basisaansluiting tot in uw pand. U deelt deze dus niet met anderen en de capaciteit is volledig beschikbaar voor uw bedrijf. De aansluiting wordt afgemonteerd op een bijbehorende Network Termination Unit (NTU) en heeft 8 RJ45 10/100BaseT-poorten.

Op deze NTU kunnen de door u geselecteerde providers op het netwerk hun diensten aanbieden. Iedere dienst wordt op een afzonderlijke poort van de NTU afgeleverd. De Basisaansluiting heeft standaard een capaciteit van 1 Gb symmetrisch.

10. Welke diensten zijn mogelijk over glasvezel?

Er is een breed scala aan diensten mogelijk over glasvezel. Hierbij moet u denken aan internettoegang (10 tot en met 1Gbps), telefonie,

Voice over IP (VoIP en beheerde telefonie), koppelen van bedrijfslocaties (IP-VPN), telewerken, online backup, camerabewaking, pinnen, et cetera. Neem voor de diverse diensten contact op met de betreffende providers.